Under vårterminen 2011 kommer eleverna i klass 9B på Skogstorpsskolan att blogga om sina bildarbeten. Allas bloggar finns länkade till den här sidan.

Veckorna 2-7 arbetar vi med samtidskonst och livsfrågor, 9-15 arbetar vi med parafraser och 17-22 arbetar vi med design. I bloggen publicerar eleverna sina bilder och redogör för sin process.

Kommentera gärna!

fredag 25 mars 2011

Back on track

Jag har varit bortrest två veckor, 9B har haft vikarier men några i klassen har också varit borta ett tag. Bildarbetet har lunkat på men slagit av på takten. Nu är jag back on track och vi trycker på gasen igen. Alla grupper redovisade sina collage i onsdags: vilka häftiga bilder det blev!!! (Just det -jag skulle ju lägga ut bilder på dem här. Det gör jag nästa vecka ;-))

Nu jobbar alla med den första individuella uppgiften: att måla en parafras av ett känt konstverk. Kika gärna in på elevbloggarna här intill, för några har lagt ut bilder på sina framväxande alster. Jag känner mig stolt och glad över att de jobbar så självständigt och engagerat, och har så jäkla bra idéer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar